понеділок, 26 червня 2017 р.

Перелік документів, необхідних для психолого-педагогічного вивчення дитини

       
У психолого-медико-педагогічній консультації батьки мають пред’явити такі документи:      
 -  паспорт батьків;
-  свідоцтво про народження дитини;
- Історія розвитку дитини (форма 112/о затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)» від 27.12.1999 № 302);
 - Індивідуальна програма реабілітації дитини-інваліда (форма затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження форм індивідуальної програми реабілітації інваліда, дитини-інваліда та Порядку їх складання» від 08.10.2007 № 623) (якщо дитина з інвалідністю) 

          Також батьки мають надати такі документи: 
  • Картка стану здоров’я і розвитку дитини;
  • зошити з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнки 
  • висновки шкільної психолого-медико-педагогічної комісії про динаміку та якість засвоєння знань дитиною під час випробувального навчання (якщо таке було);
  • документи про додаткові обстеження дитини (якщо такі є);
  • витяг з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації (для проходження вивчення в центральній психолого-медико-педагогічній консультації);
  • письмова згода батьків або осіб, які їх замінюють, щодо надання дозволу на обробку персональних даних дитини, отриманих у процесі психолого-педагогічного вивчення.

       ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Батьки обов’язково мають бути присутніми під час психолого-педагогічного вивчення дитини. 
    Під час психолого-педагогічного вивчення дитини спеціалісти ПМПК враховують такі чинники: 
  • вік;
  • вид порушеного розвитку (нозологія);
  • конкретний клінічний діагноз;
  • наявність супутніх відхилень;
  • стан соматичного здоров’я;
  • інтелектуальний рівень особливості психічного і фізичного розвитку;
  • потреби і можливості дитини. 

       Головною умовою підвищення якості психолого-педагогічного вивчення дитини, оцінювання її навчальних можливостей, надання необхідних роз’яснень батькам, є змістовне формулювання висновків та рекомендацій. 
       Висновки та рекомендації ПМПК мають рекомендаційний характер, тому батьки самі обирають місце здобуття освіти для своєї дитини. Зміст психолого-педагогічного висновку не містить медичного, зокрема психіатричного, діагнозу, а передбачає формулювання щодо особливостей психічного розвитку дитини та її психологічного стану з використанням лексичних засобів у контексті психолого-педагогічної термінології. При цьому у висновку в стислому викладі зазначають ті основні показники, які мають значення для розрізнення станів розумового розвитку дитини. Тому рекомендації ПМПК мають відображати напрями психолого-педагогічної роботи з дитиною, спрямовані на реалізацію потенціалу розвитку і виховання, враховуючи її індивідуальні особливості засвоєння знань, навичок, практичного та соціального досвіду 
      Психолого-педагогічне вивчення дитини, що є складовою частиною процедури консультування, здебільшого відбувається на спеціально організованих діагностичних засіданнях. Мета таких засідань — вивчення особливостей розвитку дитини, визначення освітніх потреб і адекватних навчальних засобів. 
       ПМПК може проводити виїзні засідання: у навчальних закладах за погодженням з відповідним органом управління освітою вдома за запитом і заявою батьків. Такі засідання проводять за обов’язкової участі принаймні трьох фахівців: учителя-дефектолога відповідної спеціалізації практичного психолога лікаря-психіатра.


Немає коментарів:

Дописати коментар